شرکت تعاونی فارس شکوفه لایزنگان

تهیه و تولید انواع عسل و بسته بندی و فرآوری آن

شرکت تعاونی فارس شکوفه لایزنگان

تهیه و تولید انواع عسل و بسته بندی و فرآوری آن

شرکت تعاونی فارس شکوفه لازنگان در ابتدای سال 97 با هدف ایجاد اشتغال و تولید عسل مرغوب و دارویی با توجه به پتانسیل منطقه بکر و طبیعت سرشار از گیاهان دارویی کوهستان لایزنگان تاسیس شد.

شماره ثبت : 1457

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
امنیت پرداخت

به کانال تلگرام روستای لایزنگان علیا بپیوندید

جهت پیوستن به کانال تلگرام روستای لایزنگان علیا اینجا را کلیک کنید 

شهرک ولیعصر(عج) در سال 1371 پس از حادثه سیل در روستای لایزنگان علیا به 25 کیلومتر پایینتر ؛ جنب جاده اصلی شیراز - بندر عباس جابجا و تاسیس گردید.

جمعیت این شهرک 540 خانوار و بالغ بر 2600 نفر می باشد. شغل اکثر اهالی دامداری و باغداری دیم می باشد که بزرگترین دشت گل محمدی جهان از آن اینهاست. از دیگر محصولات آن گردو -بادام - عسل - انگور و فراورده های آن می باشد.

و اما روستای لایزنگان علیا: 

روستای لایزنگان زیر مجموعه دهستان رستاق از توابع بخش رستاق شهرستان داراب می­باشد. این روستا در فاصله ۷۵ کیلومتری شهر داراب و ۳۵ کیلومتری رستاق (مرکز بخش) قرار دارد. روستای لایزنگان از نظر مختصات جغرافیایی در ۵۴ درجه و ۵۵ دقیقه طول شرقی و ۲۸ درجه و ۴۰ دقیقه عرض شمالی قرار دارد. این روستا از سمت شمال به بنه کلاغی و وزیره، از سمت شرق به روستای بکر، از سمت غرب به روستای نوایگان و از سمت جنوب به بادامه و شهرک ولیعصر لایزنگان محدود می­ شود.

روستای لایزنگان از روستاهای قدیمی و بزرگ منطقه داراب می باشد، در مورد قدمت روستای اطلاعات موثقی و مکتوبی موجود نمی باشد، ولی با توجه به اظهارات اهالی روستا و وجود حمام قدیمی و قلعه قدیمی روستا به نام قلعه معصوم خان می توان گفت که قدمت روستای لایزنگان در مکان فعلی بیش از ۲۰۰ سال می باشد. البته وجود تعدادی خرابه و ساختمانهای متروکه در اطراف روستا نشان از جابجایی چند باره روستا می دهد که می توان گفت قدمت روستای لایزنگان بیش از ۵۰۰ سال بوده و چندین بار تغییر مکان داده است.